Kit automatizare poarta culisanta max. 500kg Nice Hi-Speed ROBUS 500HS (motor, receptor, o telecomanda)
Viteza superioara pentru confortul tau
Acest kit pentru porti culisante de pana la 500 kg si maxim 8 metri lungime este ideal pentru aplicatii rezidentiale sau industriale. Dotat cu motorul Nice ROBUS 500HS, acest sistem ofera o deschidere rapida si fiabila, asigurand un control performant al portilor tale.
Motorul Nice ROBUS 500HS ridica standardul vitezei in automatizarea portilor, atingand pana la 44 cm/s. Astfel, deschiderea unei porti de 4 metri dureaza doar 9 secunde, fiind ideal pentru situatii unde este necesara o accesare rapida si frecventa. Potrivit atat pentru aplicatii rezidentiale, cat si comerciale, unde timpul de deschidere este esential.
Performanta puternica si inteligenta
Motorul de 24V este dotat cu un senzor de temperatura ce regleaza automat forta in functie de conditiile climatice, protejand motorul de supraincalzire. Sistemul permite sincronizarea a doua motoare pentru porti duble, prin functia master/slave, garantand o operare eficienta in orice situatie.

Siguranta avansata
Modelul Nice ROBUS 500HS are un sistem de detectare a obstacolelor, oprind si inversand miscarea portii la detectarea rezistentei, pentru siguranta persoanelor si a vehiculelor. Functiile de accelerare si decelerare la inceputul si sfarsitul fiecarui ciclu asigura o functionare fluida si precisa.
Cu tehnologia Nice BlueBUS, kitul permite conectarea a pana la 7 perechi de fotocelule si alte dispozitive de siguranta, folosind doar doua fire, simplificand astfel montajul. Sistemul include autodiagnosticare si programare inteligenta in 8 nivele cu afisaj LED.
Carcasa motorului este fabricata din aluminiu turnat si tratata cu vopsea epoxidica, oferind rezistenta sporita la mediu. Motorul dispune de o maneta de deblocare din aluminiu, accesibila in caz de intrerupere a alimentarii.
Kitul Nice ROBUS 500HS este compatibil cu bateria PS124 (optional), care asigura functionarea portii chiar si la intreruperi de curent. In plus, este pregatit pentru alimentare solara, contribuind la eficienta energetica si protectia mediului.

Receptor radio Nice OXIBD
Receptorul radio cu 4 canale functioneaza la frecventa de 433,92 MHz si este compatibil cu telecomenzile Nice O-Code, FloR, Smilo, Flo si BD, precum si cu unitatile de comanda Nice cu conector SM.

Telecomanda Nice
Telecomanda permite deschiderea portii dintr-o simpla apasare de buton, avand o raza de actiune de pana la 50 m in camp deschis. Cu algoritmul de securitate Rolling Code, semnalul nu poate fi copiat, iar butoanele sunt configurabile pentru functiile Open, Close, Stop sau Step by Step.

Kit-ul Nice Hi-Speed ROBUS 500HS contine:
- x1 motor automatizare Nice ROBUS 500HS
- x1 telecomanda Nice FLO2RE
- x1 receptor radio Nice OXIBD
Acest kit permite setarea limitelor de deschidere si inchidere fara opritoare la sol. Motorul se instaleaza rapid si include functii precum deschiderea partiala pentru acces pietonal si ajustarea vitezei dupa nevoi.
Specificatii tehnice NICE Robus500 High Speed
Alimentare generala: |
230 V; |
Alimentare functionare: |
24 V; |
Putere: |
460 W; |
Curent absorbit: |
2.2 A; |
Viteza: |
0.44 m/s; |
Forta: |
360 N; |
Lungime maxima poarta: |
8 metri; |
Cicluri de operare: |
de la 20 / ora; |
Temperatura functionare: |
-20 ~ +50 °C; |
Grad de protectie: |
IP44; |
Dimensiuni: |
330x210x303 mm; |
Greutate Kit: |
11 Kg; |
Intrebari frecvente ROBUS - GENERATIA VECHE
1) Ce trebuie sa fac daca, atunci cand apas orice tasta de pe telecomanda, LED-ul corespunzator nu se aprinde si poarta nu se misca? +
Verifica daca bateriile din telecomanda sunt descarcate si inlocuieste-le cu o pereche noua, daca este necesar.
2) Ce trebuie sa fac daca poarta nu se misca atunci cand trimit o comanda cu telecomanda? +
Asigura-te ca telecomanda a fost asociata corect cu receptorul instalat in unitatea de control a motorului. Daca nu este cazul, incearca sa repeti procedura de memorare.
3) Ce trebuie sa fac daca motorul nu se misca atunci cand trimit o comanda si LED-ul BlueBUS de pe unitatea de control nu clipeste? +
Verifica ca motorul este conectat corect la retea. Daca este conectat corect, verifica daca sigurantele nu s-au ars. Daca exista un sigurant ars, inlocuieste-l cu un alt sigurant cu aceleasi caracteristici si valoare de curent.
4) Cum trebuie interpretat comportamentul luminii de avertizare cand motorul nu executa nici o manevra la primirea unei comenzi? +
Daca lumina de avertizare ramane stinsa, verifica daca comanda a fost primita cu adevarat. Daca folosesti un dispozitiv de comanda cablat, verifica daca LED-ul corespunzator intrarii PP se aprinde. Daca folosesti o telecomanda radio, verifica daca LED-ul BlueBUS emite doua clipit rapide. Daca lumina de avertizare se aprinde, observa numarul de clipit scurte. Acestea se repeta de doua ori, separate de o pauza de o secunda.
Numar de clipit |
Diagnostic |
Actiune posibila |
1 |
Eroare BlueBUS |
Dispositivele BlueBUS recunoscute nu corespund cu cele memorate in faza de auto-invatare. Verifica daca dispozitivele nu au defectiuni si daca se identifica o defectiune, inlocuieste dispozitivul. Daca faci modificari, procedura de auto-invatare a dispozitivului trebuie repetata. |
2 |
Fotocelula activata |
La inceputul manevrei, una sau mai multe fotocelule nu au permis miscarea. Verifica daca exista obstacole. |
3 |
Limitorul "Forta motor" a fost declansat |
In timpul miscarii, poarta a intalnit o frecare mai mare. Verifica cauza. |
4 |
Intrarea STOP a fost declansata |
Verifica conexiunile de la terminalul STOP pentru a identifica cauza care a condus la declansarea intrarii la inceputul, sau in timpul, manevrei. |
5 |
Eroare in parametrii interni ai unitatii electronice de control |
Asteapta cel putin 30 de secunde, apoi incearca sa trimiti o comanda.
Daca motorul nu se misca, verifica placa electronica si inlocuieste-o daca este defecta. |
6 |
Limita maxima de manevre pe ora a fost depasita |
Asteapta cateva minute pentru a permite limitorului de manevre sa scada sub limita maxima. |
7 |
Eroare de circuit electric |
Deconecteaza toate circuitele de alimentare pentru cateva secunde, apoi incearca din nou sa trimiti o comanda. Daca motorul nu raspunde, incearca sa inlocuiesti placa electronica. |
8 |
O comanda existenta nu permite executarea altor comenzi |
Verifica natura comenzii existente. |
5) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului BlueBUS de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul clipeste cu o frecventa de un clipit pe secunda, unitatea de control functioneaza normal.
- Daca LED-ul este stins, verifica ca unitatea de control este alimentata. Daca unitatea de control este alimentata, verifica daca sigurantele nu s-au ars; daca exista un sigurant ars, inlocuieste-l cu unul de aceeasi valoare.
- Daca LED-ul este aprins in mod constant, incearca sa opresti unitatea de control pentru cateva secunde. Daca conditia persista, inlocuieste placa electronica.
- Daca LED-ul emite doua clipit rapide, una dintre intrari s-a modificat: open, stop, declansarea fotocelulelor sau comanda de la telecomanda.
6) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului STOP de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este aprins, intrarea STOP este activa in mod normal.
- Daca LED-ul este stins, verifica dispozitivele conectate la intrarea STOP pentru a identifica care dintre acestea este activ.
7) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului PP de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins, intrarea PP nu este activa.
- Daca LED-ul este aprins, dispozitivul conectat la intrarea PP este activ.
8) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului OPEN de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins, intrarea OPEN nu este activa.
- Daca LED-ul este aprins, dispozitivul conectat la intrarea OPEN este activ.
9) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului CLOSE de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins, intrarea CLOSE nu este activa.
- Daca LED-ul este aprins, dispozitivul conectat la intrarea CLOSE este activ.
10) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L1 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "inchidere automata" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L1 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L2, trebuie efectuata faza de achizitie a dispozitivului.
11) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L2 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "inchide poarta la cateva secunde dupa ce fotocelula a detectat trecerea unui subiect" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L2 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L1, trebuie efectuata faza de achizitie a dispozitivului.
12) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L3 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "inchide intotdeauna" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L3 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L4, trebuie efectuata faza de auto-invatare a lungimii vantului.
13) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L4 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "standby" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L4 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L3, trebuie efectuata faza de auto-invatare a lungimii vantului.
14) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L5 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "peak" (poarta incepe miscarea de deschidere la forta maxima, fara faza de incetinire) nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.
15) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L6 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "pre-flash" (lumina de avertizare incepe sa clipeasca la cateva secunde inainte de inceperea manevrei portii), nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.
16) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L7 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, aceasta indica faptul ca intrarea CLOSE activeaza o manevra de inchidere. Daca LED-ul este aprins, intrarea CLOSE activeaza o manevra de deschidere partiala.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.
17) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L8 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, motorul Robus este configurat ca Principal. Daca LED-ul este aprins, motorul Robus este configurat ca Secundar.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.