Kit automatizare poarta culisanta (maxim 8 metri), 500kg Nice HI-SPEED Robus500HSKCE
Automatizare rapida pentru porti culisante de pana la 500 kg si maxim 8 metri lungime.
Kitul pentru automatizari, NICE Robus 500HS, include motorul de automatizare pentru porti glisante cu o greutate de pana la 500kg si o lungime de pana la 8 metri. Dezvoltand un cuplu maxim de 360Nm si consumand 460W, acest motor puternic si rapid este ideal pentru aplicatii industriale intensive, cu o viteza de pana la 44 cm/s, ofera manevre rapide si sigure. De exemplu, pentru deschiderea unei porti de 4 m este nevoie de aproximativ 9 secunde cu RB500HS.
Tehnologia Nice BlueBUS, controlul intuitiv devine posibil, iar conectarea cu pana la sapte perechi de fotocelule, dispozitive de control si semnalizare este simplificata, folosind doar doua fire.
Motoreductorul NICE Robus500HS este echipat cu un senzor de temperatura care ajusteaza automat puterea motorului la conditiile climatice si ofera protectie termica pentru durabilitate si fiabilitate sporita. Performantele sunt imbunatatite de sistemul de detectare a obstacolelor si de programarea automata a timpilor de lucru, asigurand o operare inteligenta si sigura. Accelerarea si decelerarea sunt reglabile pentru o manevrare lina si sigura.
Constructia solida din aluminiu presat sub presiune si finisajul cu vopsea epoxidica confera motorului o durabilitate exemplara, in timp ce functionarea silentioasa pe rulmenti garanteaza un mediu linistit. Cu opt niveluri de programare, acest kit ofera flexibilitate si control total asupra automatizarii portilor culisante.

Nice ROBUS 500 HS - 360 Nm cuplu maxim la accelerare
Motoreductor ireversibil Nice ROBUS 500 HS, dezvolta 360Nm cuplu maxim la accelerare cu o putere absorbita de 450W. Foarte puternic si rapid, motorul de poarta culisanta NICE Robus500HS este conceput pentru aplicatii industriale, avand o viteza de manevrare de pana la 0,44 m/s.
Specificatii Robus500HS:
- Rapid: viteza de manevrare de 0,4m/s;
- Sigur: senzor de temperatura, care ajusteaza forta la conditiile externe si ofera protectie termica;
- Performant: selectie master/slave care sincronizeaza in mod automat 2 motoare, asigurand automatizarea portilor culisante cu 2 canaturi contrapuse;
- Practic: se poate atasa o baterie PS124, care sa asigure continuarea functionarii in cazul penelor de curent;
- Inteligent: sistem de detectare a obstacolelor si programare automata a timpilor de lucru;
- Silentios: motoreductor cu rulmenti.

Telecomanda Nice
Deschiderea portilor batante se realizeaza cu o simpla apasare de buton pe telecomanda Nice, care are o raza de actiune de maxim 50m (in camp deschis). Datorita algoritmului Rolling Code proprietar, aceasta nu va putea fi copiata. Butoanele vor indeplini functiile de Open, Close, Stop sau Step by Step.

Receptor radio OXIBD
Receptor radio Nice cu 4 canale, functioneaza la o frecventa de 433,92MHz. Este compatibil cu telecomenzile Nice O-Code, FloR, TTS, Smilo, Flo si BD, precum si cu toate unitatile de comanda de la Nice cu conector SM. OXIBD recunoaste automat caracteristicile unitatii de comanda.

Lampa de semnalizare tip girofar NICE ELDC
Lampa ELDC este adaptata sa lucreze in sistemul de automatizare a portilor culisante, batante dar si cu bariere auto stradale marca NICE. Accesoriul face parte din gama Era Light si dispune de iluminare cu LED, avand un consum redus de energie. Se poate monta vertical sau orizontal.

Fotocelule Nice ERA M EPMB
Fotocelule Nice de exteror cu tehnologie BlueBus de ultima generatie. Se conecteaza rapid la kitul de automatizare, prin intermediul a doar 2 fire. Acestea sunt dispozitive de siguranta cu infrarosu, capabile sa detecteze obstacolele care ar impiedica inchiderea normala a portilor. Astfel, exista mai multa siguranta si accidentele vor fi prevenite.

Un kit de automatizare poarta culisanta Nice HI-SPEED Robus500HS contine:
- x1 motoreductor cu deschidere rapida Nice Robus500HS;
- x1 receptor radio bidirectional;
- x1 telecomanda Nice;
- x1 lampa de semnalizare;
- x1 set fotocelule aplicate cu tehnologie BlueBus.
Specificatii tehnice motoreductor pentru poarta glisanta Nice ROBUS 500HS:
Alimentare: |
24 V |
Putere: |
460 W |
Curent absorbit: |
2.2 A |
Viteza: |
0.44 m/s |
Forta: |
360 N |
Cicluri de operare: |
de la 20 / ora |
Temperatura functionare: |
-20 ÷ +50 °C |
Grad de protectie: |
44 IP |
Dimensiuni: |
330 x 210 x 303 mm |
Greutate kit: |
11 Kg |
Dimensiuni porti acceptate NICE ROBUS 500HS:
Lungime poarta |
Nr. Cicluri / Ora |
Pana la 4 metri |
40 |
4 - 8 metri |
20 |
Intrebari frecvente ROBUS - GENERATIA VECHE
1) Ce trebuie sa fac daca, atunci cand apas orice tasta de pe telecomanda, LED-ul corespunzator nu se aprinde si poarta nu se misca? +
Verifica daca bateriile din telecomanda sunt descarcate si inlocuieste-le cu o pereche noua, daca este necesar.
2) Ce trebuie sa fac daca poarta nu se misca atunci cand trimit o comanda cu telecomanda? +
Asigura-te ca telecomanda a fost asociata corect cu receptorul instalat in unitatea de control a motorului. Daca nu este cazul, incearca sa repeti procedura de memorare.
3) Ce trebuie sa fac daca motorul nu se misca atunci cand trimit o comanda si LED-ul BlueBUS de pe unitatea de control nu clipeste? +
Verifica ca motorul este conectat corect la retea. Daca este conectat corect, verifica daca sigurantele nu s-au ars. Daca exista un sigurant ars, inlocuieste-l cu un alt sigurant cu aceleasi caracteristici si valoare de curent.
4) Cum trebuie interpretat comportamentul luminii de avertizare cand motorul nu executa nici o manevra la primirea unei comenzi? +
Daca lumina de avertizare ramane stinsa, verifica daca comanda a fost primita cu adevarat. Daca folosesti un dispozitiv de comanda cablat, verifica daca LED-ul corespunzator intrarii PP se aprinde. Daca folosesti o telecomanda radio, verifica daca LED-ul BlueBUS emite doua clipit rapide. Daca lumina de avertizare se aprinde, observa numarul de clipit scurte. Acestea se repeta de doua ori, separate de o pauza de o secunda.
Numar de clipit |
Diagnostic |
Actiune posibila |
1 |
Eroare BlueBUS |
Dispositivele BlueBUS recunoscute nu corespund cu cele memorate in faza de auto-invatare. Verifica daca dispozitivele nu au defectiuni si daca se identifica o defectiune, inlocuieste dispozitivul. Daca faci modificari, procedura de auto-invatare a dispozitivului trebuie repetata. |
2 |
Fotocelula activata |
La inceputul manevrei, una sau mai multe fotocelule nu au permis miscarea. Verifica daca exista obstacole. |
3 |
Limitorul "Forta motor" a fost declansat |
In timpul miscarii, poarta a intalnit o frecare mai mare. Verifica cauza. |
4 |
Intrarea STOP a fost declansata |
Verifica conexiunile de la terminalul STOP pentru a identifica cauza care a condus la declansarea intrarii la inceputul, sau in timpul, manevrei. |
5 |
Eroare in parametrii interni ai unitatii electronice de control |
Asteapta cel putin 30 de secunde, apoi incearca sa trimiti o comanda.
Daca motorul nu se misca, verifica placa electronica si inlocuieste-o daca este defecta. |
6 |
Limita maxima de manevre pe ora a fost depasita |
Asteapta cateva minute pentru a permite limitorului de manevre sa scada sub limita maxima. |
7 |
Eroare de circuit electric |
Deconecteaza toate circuitele de alimentare pentru cateva secunde, apoi incearca din nou sa trimiti o comanda. Daca motorul nu raspunde, incearca sa inlocuiesti placa electronica. |
8 |
O comanda existenta nu permite executarea altor comenzi |
Verifica natura comenzii existente. |
5) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului BlueBUS de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul clipeste cu o frecventa de un clipit pe secunda, unitatea de control functioneaza normal.
- Daca LED-ul este stins, verifica ca unitatea de control este alimentata. Daca unitatea de control este alimentata, verifica daca sigurantele nu s-au ars; daca exista un sigurant ars, inlocuieste-l cu unul de aceeasi valoare.
- Daca LED-ul este aprins in mod constant, incearca sa opresti unitatea de control pentru cateva secunde. Daca conditia persista, inlocuieste placa electronica.
- Daca LED-ul emite doua clipit rapide, una dintre intrari s-a modificat: open, stop, declansarea fotocelulelor sau comanda de la telecomanda.
6) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului STOP de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este aprins, intrarea STOP este activa in mod normal.
- Daca LED-ul este stins, verifica dispozitivele conectate la intrarea STOP pentru a identifica care dintre acestea este activ.
7) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului PP de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins, intrarea PP nu este activa.
- Daca LED-ul este aprins, dispozitivul conectat la intrarea PP este activ.
8) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului OPEN de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins, intrarea OPEN nu este activa.
- Daca LED-ul este aprins, dispozitivul conectat la intrarea OPEN este activ.
9) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului terminalului CLOSE de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins, intrarea CLOSE nu este activa.
- Daca LED-ul este aprins, dispozitivul conectat la intrarea CLOSE este activ.
10) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L1 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "inchidere automata" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L1 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L2, trebuie efectuata faza de achizitie a dispozitivului.
11) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L2 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "inchide poarta la cateva secunde dupa ce fotocelula a detectat trecerea unui subiect" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L2 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L1, trebuie efectuata faza de achizitie a dispozitivului.
12) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L3 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "inchide intotdeauna" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L3 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L4, trebuie efectuata faza de auto-invatare a lungimii vantului.
13) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L4 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "standby" nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare. In special, daca LED-ul L4 clipeste in acelasi timp cu LED-ul L3, trebuie efectuata faza de auto-invatare a lungimii vantului.
14) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L5 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "peak" (poarta incepe miscarea de deschidere la forta maxima, fara faza de incetinire) nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.
15) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L6 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, functia "pre-flash" (lumina de avertizare incepe sa clipeasca la cateva secunde inainte de inceperea manevrei portii), nu este activa. Daca LED-ul este aprins, functia este activa.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.
16) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L7 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, aceasta indica faptul ca intrarea CLOSE activeaza o manevra de inchidere. Daca LED-ul este aprins, intrarea CLOSE activeaza o manevra de deschidere partiala.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.
17) Cum trebuie interpretat comportamentul LED-ului L8 de pe unitatea de control a motorului? +
- Daca LED-ul este stins in timpul operarii normale, motorul Robus este configurat ca Principal. Daca LED-ul este aprins, motorul Robus este configurat ca Secundar.
- Daca LED-ul clipeste, programarea functiei este in desfasurare.